Shockwave

Shockwave Therapie bij Fysio-Xpert: Herstel en Verlichting voor Chronische Pijn en peesklachten

Heeft u alles al geprobeerd om van chronische pijn af te komen? Injecties, medicatie, fysiotherapie, ontspanningstechnieken, en meer? Keerde de pijn altijd na korte tijd terug, vaak erger dan voorheen? Dan kan Shockwave therapie de oplossing voor u zijn.

Hoe Werkt Het?

Shockwave therapie behandelt chronische klachten en peesaandoeningen met geluidsgolven. Deze geluidsgolven verplaatsen zich onder druk door uw huid naar de plek van uw blessure. Ze verbeteren de bloedsomloop en stofwisseling in het getroffen gebied, wat leidt tot pijnvermindering. Shockwave stimuleert uw lichaam om de blessure zelf te genezen.

De Behandeling

Eerst lokaliseert de fysiotherapeut het getroffen gebied. Nadat de bron van uw klacht is geïdentificeerd, wordt er gel op uw huid aangebracht. Vervolgens worden de juiste hoeveelheid shockimpulsen toegediend, waardoor de doorbloeding verbetert. Op dat moment kunt u de behandeling voelen. Dit is een teken dat uw lichaamseigen herstelproces wordt geactiveerd.

Een enkele shockwave behandeling duurt meestal slechts 10 minuten. Na 2 tot 3 behandelingen, met een wekelijkse frequentie, kunt u al verbetering ervaren. Gemiddeld zijn 4 tot 6 behandelingen nodig voordat u weer pijnvrij bent.

Heeft u last van een van deze klachten?

• Schouderpijn met verminderde beweeglijkheid (peesverkalking)
  • Chronische elleboogpijn (tennisarm/golferselleboog)
  • Kniepijn (runnersknee)
  • Chronische pijn aan de achillespees (achillodynie)
  • Chronische nek/rugpijn (triggerpoints/spierknopen)
  • Peesontstekingen of langdurige blessures zoals hielspoor
  • Shin splints
  • Hielspoor

Shockwave therapie kan de oplossing voor u zijn. Bespreek de mogelijkheden met onze fysiotherapeut.